זוויות

1

ילדים, הורים, וצוות יקר – שלום לכולכם,

במכתב זה נשתף אתכם בכמה זוויות שונות מהנעשה אצלנו בימים טרופים אלה.

נפתח באומיקרון. כמו בגלים הקודמים, נדרשנו לגלות ערנות ולקבל החלטות במהירות ובשיקול דעת.

ראשית,

מתחילת הגל והבידודים הרבים סביבנו, צמצמנו ככל הניתן ערבובים בין ילדים מכיתות שונות בתוך חללים סגורים לזמנים ממושכים, בעיקר באמצעות השהייה זמנית של מרכיב הבחירה בחוגים המתקיימים בחלל סגור, וגם באמצעות השהיית למידה ועשייה משותפת מכיתות שונות במהלך הבקרים.

בשבוע הראשון של החודש הזה, שבוע בו כיתות שלמות הוכנסו לבידוד (ולא רק ילדים בודדים), צמצמנו את החוגים ככל האפשר, שכן החוגים הם ההוצאה היחידה שאיננה קבועה ושניתנת לעצירה בשעת הצורך, וכך, על פי סך הוצאות החוגים שנחסוך החודש (כתוצאה של בידודי כיתות), נעדכן אתכם לקראת סוף החודש בגובה ההנחה שנוכל לאפשר החודש.

שנית,

שחררנו את הפנסיונרים המתנדבים הנהדרים שלנו כדי לצמצם סיכון לאוכלוסיה המבוגרת, ומאז הם חוזרים כל אחד ואחת בזמן המתאים מבחינתם. בזמן חסרונם אנחנו מגייסים מאמצים ומחליפים אותם ככל הניתן בכוחות עצמנו.

שלישית,

אנחנו מתמודדים מדי יום עם כמות הולכת וגדלה של צוות חסר בגלל מתווה הבידודים הדרקוני החדש, השולח את הילדים של כולנו לבידודים ארוכים בזה אחר זה, ולעתים יש ימים בהם רוב הילדים נמצאים אבל כמות חסרת תקדים של צוות חסר. ברמה הלאומית, בסימני דרך היינו בין הראשונים לחתום על מכתב מנהלי חינוך נגד ההפרדה במערכת החינוך  במטרה להסיר או לפחות לצמצם הגזירה הקשה של הבידודים הארוכים של ילדים בריאים, וברמה המקומית אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ כדי שהילדים ואתם ההורים תרגישו כמה שפחות את החיסורים הרבים. נבקש שוב להודות לצוות שמגלה גמישות ומחויבות עצומה.

רביעית,

אנחנו משתדלים לקיים שיח מתמשך וישיר עם מנהיגות ההורים הנבחרת ועם כל הורה המבקש להביע את עמדתו בנושא בפנינו.

לסיכום נושא זה,

ב"סימני דרך" אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ להמשיך בשגרה מרבית שתמשיך להקנות לילדים את החוסן הרגשי, החברתי והלימודי הנדרש, מקיימים למידה מקוונת ופיזית לפי מצב הבידודים בכל כיתה, תוך שמירה על מסרים חיוביים ואמפטיים ככל יכולתנו. העמדה הזו עקבית וברורה אצלנו, ומסייעת לכולנו לעבור את התקופה.

וחוץ מהאומיקרון ומהמאמצים הרבים שאנחנו משקיעים במטרה לשמור בתוכו על שגרה מאוזנת ככל האפשר, מה עוד על הפרק:

  • קיימנו את רוב שיחות המשולשים צוות-ילד\ה-הורים. נבקש להוקיר את המחנכות על המאמץ הגדול הכרוך בהכנת כל השיחות והביצוע שלהן ברצף עד שעות מאוחרות. ואתם ההורים מוזמנים לספר לנו (למחנכות ו\או להנהלה) איך הרגישו לכם השיחות הפעם מהצד שלכם (ושל הילדים שלכם), מה כדאי לשמר ומה לשפר לדעתכם לפעמים הבאות.
  • אנחנו עובדים מסביב לשעון לתגבר ככל האפשר את הצוות למול כל החיסורים, ובמקביל גם למצוא ולאייש את שני תפקידי המחנכות הצפויות ללדת, אופיר ושירן היקרות.  
  • קיימנו טקס ט"ו בשבט יפה ומרגש. הילדים היו מדהימים, הם השתתפו בהמוניהם גם בכתיבת הטקס וגם בביצוע. וראינו שגם הילדים שבחרו להיות בקהל ולא להשתתף, נהנו והיו מגויסים. לאחר הטקס הילדים שתלו שתילים חדשים, שהוסיפו לחצר שלנו צבע ירוק והזכירו לכולנו מה באמת אמורה להיות הקונוטציה של הצבע הנפלא הזה…

וונסיים במסר של תקווה ואופטימיות – שוב תודה והערכה כל כך גדולה וכנה לצוות המסור על המחויבות, החוכמה, האהבה לילדים והנכונות להתגמש בכל יום מחדש. נאחל בידוד נעים ככל האפשר לילדים ולהורים שבבידודים, בריאות לכולנו, ושנצליח להמשיך ולראות את כל הטוב שמסביב, גם בימים טרופים אלו.

שלכם ועבורכם ככל יכולתנו באהבה, ההנהלה והצוות